Ai avut vreodată experiența în care un produs parcă te urmărește peste tot?
Verifici un model de mașină de tuns iarba sau o bormașină, iar înainte să-ți dai seama, feed-ul tău online devine bântuit timp de o săptămână întreagă, afișând aceleași reclame oriunde mergi.
Asta se numește „retargetare” și e păcat că este folosită într-un mod atât de prostesc. Pentru că nu doar că există o metodă prin care să funcționeze bine, dar, dacă o folosești corect, îți poate aduce unul dintre cele mai bune randamente pentru banii investiți în marketing.
Hai să-ți arăt cum să folosești această idee într-un mod care să nu fie enervant sau invaziv:
Acest termen un pic pompos îți poate aduce bani
Dacă nu vinzi ceva ca o ciocolată sau o gumă de mestecat, clienții tăi nu cumpără de la tine la întâmplare.
Există mereu o perioadă de „incubație”. O perioadă în care potențialii tăi clienți își evaluează opțiunile.
Un termen pompos pentru asta este „călătoria clientului” (am crezut mereu că sună cam exagerat, dar să trecem peste asta pentru moment).
De ce ar trebui să-ți pese de această „călătorie a clientului”
Iată procesul de bază pentru aproape orice produs sau serviciu:
1.Prospectul devine conștient de o problemă sau o nevoie.
2.Prospectul decide să facă ceva în privința ei.
3.Prospectul caută opțiuni și soluții posibile.
4.Prospectul alege o opțiune și verifică furnizorii disponibili.
5.Prospectul cumpără de la un furnizor.
Destul de simplu, nu? Atunci de ce ne-ar păsa de acest proces?
Pentru că, cu cât ajungi mai repede în fața unui prospect… cu atât crește șansa de a-l transforma în client și cu atât mai puțin te costă să faci o vânzare. Este un câștig triplu.
Gândește-te la asta.
Dacă îi găsești în etapa 5, înseamnă, de cele mai multe ori, că doar caută cel mai mic preț. Intri târziu în cursă.
Ideal ar fi să ajungi la ei în etapa 3. Încep să caute soluții și PAC, apare afacerea ta.
Problema cu atenția scurtă
Vestea bună? Dacă faci marketing cum trebuie și urmezi sfaturile din acest articol, sunt șanse mari să te găsească deja în etapa 3.
Vestea proastă? Atenția medie a unui prospect este îngrozitor de scurtă și șansele să-și amintească de tine mai târziu, după ce au părăsit pagina ta, sunt foarte mici.
Așa că hai să rezolvăm asta.
Cum rezolvăm problema atenției scurte
Dacă cineva se gândește să cumpere produsul sau serviciul tău și tu ai fi singurul furnizor care poate răspunde la întrebările lor oricând… probabil că ai reuși să-i transformi în clienți.
Retargetarea îți permite să faci aproape exact asta. Mai ales dacă o folosești strategic.
În loc să le arăți aceeași poză și aceeași reclamă iar și iar, vom face altceva.
Le vom arăta informații noi, pe care nu le-au mai văzut înainte. Poate înregistrăm trei, patru, cinci videoclipuri, fiecare subliniind un aspect esențial pe care clientul tău viitor trebuie să-l știe. Informații utile care chiar îi ajută.
Apoi, retargetăm oamenii care au văzut reclamele noastre înainte, arătându-le informații noi, ajutându-i cu mult înainte să fie implicați bani.
Exploatarea reflexului de reciprocitate (într-un mod pozitiv)
Dacă cineva te ajută fără să-ți ceară nimic în schimb… care este prima ta reacție? Pentru majoritatea oamenilor, apar două întrebări:
1.De ce mă ajută această persoană? Ce urmărește?
Are sens. Dar, odată ce realizezi că nu are pretenții ascunse, altceva intră în acțiune.
2.Această persoană mi-a făcut un favor. Acum îi sunt „dator”.
Nu înseamnă că persoana respectivă poate să-ți ceară să-l scoți din închisoare. Sau să îl ajuți șă-și mute mobila în casă.
Dar există ceva în mintea ta care spune: „Această persoană a făcut ceva pentru mine. Dacă avem ocazia, ar trebui să întoarcem favoarea”.
Reciprocitatea este înrădăcinată în psihicul nostru. Și o putem folosi (într-un mod pozitiv) atunci când facem marketing.
Trucul este să-i ajuți pe oameni oferindu-le ajutor real.
Știu, sună nebunesc.
Dar funcționează. Și face vânzarea mult mai ușoară.
Dacă faci asta corect, nu va trebui să „forțezi” vânzarea. Până ajung să vorbească cu tine, deja au o părere bună despre tine! Pentru că ai fost acolo pentru ei exact când aveau cea mai mare nevoie.
Vom vorbi mai mult despre acest principiu în viitor. Deocamdată, încearcă să experimentezi cu retargetarea și vezi cum funcționează pentru tine. Gândește-te cum ai putea implementa asta în afacerea ta.
Vorbim curând,
Darius Blemovici
P.S. Curios cum aș gestiona partea de retargetare a campaniilor tale? Fă asta:
Intră în legătură cu agenția noastră astăzi. Dacă suntem un match bun, voi analiza personal compania și marketingul tău, voi crea o strategie despre ce aș face diferit și vom discuta în detaliu într-un apel.
Fără costuri, fără obligații.
Dacă vrei să lucrăm împreună, îți voi spune exact cum funcționează asta. Dacă nu, e în regulă. Fără vânzări agresive, fără presiuni, fără tactici enervante.
Sună bine? Atunci completează acest formular.