Mai mult
Alege

TU faci această greșeală în marketing?

TU faci această greșeală în marketing?
Category: Marketing
Date: December 6, 2024
Author: Darius Blemovici

A fost odată, într-o galaxie îndepărtată, foarte îndepărtată, când administram un cont de reclame pentru o afacere. Mergea excelent. Cheltuiam peste 1000 RON/zi folosind doar Google AdWords, iar ROAS-ul era +/- 5.

Adică: pentru fiecare 1 leu investit, câștigam de 5 ori pe atât înapoi!

Atât de bine încât ar fi trebuit să fie ilegal.

Eram foarte mulțumit de mine. Ca Icarus, zburam sus, bucurându-mă de măreția mea, scăldându-mă în lumina realizărilor mele.

Și, tot ca Icarus… urma să fiu pus cu picioarele pe pământ – rău de tot.

Cea mai mare greșeală în afaceri

Într-o zi, mă conectez și observ că contul meu Google este blocat și reclamele sunt oprite. Am presupus că e o greșeală. O problemă temporară. Am mers la prânz, fără să mă stresez prea tare.

Câteva ore mai târziu, contul era încă blocat. Așa că iau legătura cu serviciul clienți.

Se pare că e imposibil să vorbești cu un om. Chiar dacă cheltuiești 5000€/lună, tot ești considerat un „pește mic”. Așa că am trimis ticket după ticket.

După trei zile, în sfârșit primesc un răspuns. Se pare că contul meu de reclame a fost blocat pentru că cineva, undeva, a considerat că reclamele sunt „potențial înșelătoare”.

Ține cont de faptul că acestea erau reclame obișnuite pentru imobiliare. Nimic ciudat sau nepotrivit. Așa că m-am trezit prins într-o grămadă de discuții, iar în tot acest timp NU mai venea niciun lead.

De ce?

Pentru că devenisem dependent de O SINGURĂ sursă de lead-uri. Și asta e cea mai proastă greșeală pe care o poți face vreodată.

Cel mai prost număr în afaceri

La început am dat vina pe Google și afacerile internaționale și pe o mulțime de alte lucruri.

Apoi am realizat.

Totul a fost GREȘEALA MEA.

Am eșuat lamentabil pentru că am devenit prea dependent de O SINGURĂ sursă. Unu este cel mai prost număr în afaceri.

•Un angajat cheie.

•O singură sursă de lead-uri.

•Un client mare.

Și ce se întâmplă când acel unu îți este luat? Rămâi blocat.

Și asta e partea urâtă a afacerilor. Tot ce POATE merge prost, mai devreme sau mai târziu, VA merge prost.

Așa că mi-am propus să repar această problemă și am jurat să nu mă mai aflu niciodată în acea situație.

Cum să faci marketingul tău „imposibil de ucis”

Mi-am făcut un obicei din a identifica „unurile” din afacerea mea. Pentru că fiecare „unu” este un punct de vulnerabilitate. O breșă care așteaptă să fie exploatată. O bombă cu ceas. Ai prins ideea.

Și e și mai rău dacă ignori un „unu” pentru că te-ai convins singur că „acesta e diferit”.

Vocea naratorului: ”nu era diferit”.

Când vine vorba de marketing, asta înseamnă că încercăm mereu să facem o reclamă să funcționeze… și apoi o extindem pe multe alte platforme.

Reclamele Meta funcționează? Perfect.

Atunci ne uităm la:

•Youtube.

•Google.

•Offline.

•Mailuri directe.

•Email-uri reci.

•Marketing cu autoresponder.

•Marketing afiliat.

•Marketing prin recomandări.

•Și orice altceva ne trece prin cap.

Aceasta este singura modalitate sigură de a deveni „imposibil de ucis” sau „imposibil de anulat”.

Vorbim curând,

Darius

Posted in Marketing
Previous
All posts
Next